BeRMuLaNya SeBuAH KiSaH

Tetaplah Tersenyum Walau SeBerat Mana Dugaan Menimpa Diri Mu..

Subscribe
Add to Technorati Favourites
Add to del.icio.us

Smile Before Read =)


ANDA SUKA BLOG INI? ....................................................  Orang Tengah Sesat Dalam Blog Nie ...........................................
Friday, October 22, 2010

Mati Hanya Kerana Rebut TV..

Posted by WanDin
Views
Views

Dunia sekarang macam-macam terjadi..Benda pelik jadi biasa,bende biasa di pandang pelik..Benda haram di halalkan,,benda halal pula senang2 dihalalkan oleh sesetengah pihak..Dan yang terbaru,benda yang kecik pun diperbesarkan sehingga mengakibatkan kematian..Berita nie aku dapat masa tengok surat khabar online pagi tadi..Tertarik tengok Tajuk dia "REBUT TV : Budak Maut Terkena Kaca Dibaling Kakak"..


Kalau nak diikutkan berita tersebut,budak yang maut tu berusia 14 tahun dan merupakan seorang lelaki..Yang aku peliknya,,kalau budak lelaki 2 dah berumur 14tahun,,berapa pulak umur kakaknya? dah tentu2 atas 14 tahun kan..Mustahil sama(Kecuali Kembar).


Dan semestinya umur seorang perempuan yang dah lebih 14 tahun mestilah dah matang kan.Tapi kenapala dia sampai xdapat nak fikir dengan waras sedikit tentang perangai budak2 macam adiknya? Lagi2 lelaki yang dah memang kita tahu tentang kenakalan di zaman budak2..Hmmm..Macam2 dunia nie..


Besarnya TV Dia... (Sekadar gambar Hiasan)




Tapi kita xboleh jugak nak salahkan budak perempuan 2.Mungkin dia xsengaja ataupun terlalu marah.Mungkin bukan niat dia nak menyakiti apatah lagi membunuh darah daging dia sendirikan..Tapi 2 la lumrah dunia..Kalau Syaitan Dan Masuk dalam diri kita,benda kecikpun kita xdapat tahan kemarahan kita..So,,nasihat aku kepada pembaca2 sekalian,,dekatkan lah diri kepada Allah supaya kita diberi kesabaran yang sebenar,tabah dengan liku2 hidup dan xmembuat sesuatu di luar batasan akal..


~Sesungguhnya kesabaran itu sebahagian daripada iman~

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Ada Di Sini..Terima Kasih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...